Info

Bizning telegram kanalimiz

@info_dt
ortga
14buHXvRTBoZX_Chf4Yw59mzFk6Fnx9Git5HIf3rBZV8e6_1VCacGlgTwltVIHX8R6Xjm9GLxWTw4EIRtiDAQ1dIElDlvySOquTh_SiTONKRwj-ZU_E_VnoVjs-17XQ4b5626Elv9NcEfe3NZjqK7g

SMM nima va u qanday ishlaydi? Bu sohani tez va oson o’rganish mumkinmi?

Aprel 29, 2025 - 16:30

SMM (Social Media Marketing) – ijtimoiy media marketingini anglatadi. Uning maqsadi – Telegram, Facebook, Instagram va boshqa ijtimoiy platformalardan biznes uchun mijozlarni jalb qilish hisoblanadi. SMM'ning yana bir muhim vazifasi – brend xabardorligini oshirish va obro‘yi ustida ishlashdan iborat

SMM (Social Media Marketing) ijtimoiy media marketingini anglatadi. Uning maqsadi – Telegram, Facebook, Instagram va boshqa ijtimoiy platformalardan biznes uchun mijozlarni jalb qilish hisoblanadi. SMM'ning yana bir muhim vazifasi – brend xabardorligini oshirish va obro‘yi ustida ishlashdan iborat.

Hootsuite ijtimoiy media boshqaruv platformasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2020-yilda dunyo bo‘ylab 3,8 milliard faol ijtimoiy media foydalanuvchilari bor. Bu jami dunyo aholisining 49 foizini tashkil etadi. Masalan, Rossiyada 70 million, ya’ni aholining 48 foizi ijtimoiy tarmoqlarda faol. Bu – SMM mutaxassislari mamlakatning har ikkinchi aholisiga murojaat qilish imkoniyatiga ega ekanligini anglatadi.

SMM nimaga asoslanadi

Ijtimoiy tarmoqlar o‘zlarining foydalanuvchilari haqida ko‘p narsalarni – ularning yoshi va jinsi, mamlakati va yashash joyi, mobil qurilmaning markasi va chiqarilgan yili, qiziqishlari va xulq-atvorini biladi. Masalan, Facebook millionlab foydalanuvchilarning ichidan aynan qaysilari "Toshkentda yashaydigan, 20-25 yoshdagi, ko‘pincha mobil telefonlarga qiziqadigan" guruhlarni saralab ola biladi.

Foydalanuvchi o‘z ma’lumotlarini to‘ldirish orqali va tarmoq ichidagi harakatlari bilan o‘zi ma’lumot berib qo‘yadi. Bir qancha sahifalarga "like" bosishi orqali o‘zining qiziqish doiralarini to‘ldirib beradi.

Ijtimoiy tarmoq reklamani, masalan, yaqinda smartfon sotib olgan, tez-tez sayohat qiladigan yoki yaqinda tug‘ilgan kunini nishonlaydigan odamlarni tanlashi mumkin. Facebook'da foydalanuvchi sifatida siz haqingizdagi ma’lumot imtiyozlar bo‘limida saqlanadi.

Ijtimoiy tarmoqlarda reklama qilishda asosiy narsa maqsadli auditoriyangizni iloji boricha aniqroq qilib belgilash, maqsadli reklama va sifatli kontent orqali ular bilan o‘zaro aloqa qilishdir.

SMM Google va Yandex'dagi reklamadan qanday farq qiladi?

Tasavvur qiling, siz kiyim do‘konini egasisiz. Siz Internetda, shuningdek, qidiruv tizimlarida reklama qilishni maqsad qildingiz. Siz taklif qilayotgan mahsulotlar faqat uni qidirayotgan odamlarga ko‘rinadi xolos. Sizning mahsulotingizni foydali deb topishi mumkin bo‘lgan minglab odamlar uni ko‘rmaydilar, chunki ular hech narsa izlamaydilar.

Ijtimoiy media marketing va reklama boshqacha ishlaydi. Kamdan kam holatlardan tashqari, ularning vazifasi potensial mijozni o‘z ehtiyojlari haqida o‘ylashga taklif qilish va shunga asoslanib sotib olish hisoblanadi. Bularning barchasi SMM va maqsadli reklamani bir xil kontekstli reklamadan yaxshiroq yoki yomonroq qilmaydi. Siz bunda shunchaki turli xil auditoriyalar bilan ishlaysiz va turli muammolarni hal qilasiz.

SMM maqsad va vazifalari nimada?

SMM'ning asosiy maqsadi, har qanday marketing yoki reklama vositasi singari, mahsulot va xizmatlarni sotishni ko‘paytirishdir. Umuman olganda, ijtimoiy tarmoqlar yordamida siz ko‘plab muammolarni hal qilishingiz mumkin.

Masalan, veb-saytga tashrif buyuruvchilarni ko‘paytirish va boshqalar. Saytlar bu orqali o‘z sahifasiga odamlarni yo‘naltirishni maqsad qiladilar. Masalan, Lifehacker Facebook'da o‘z maqolalarini e’lon qilib boradi. “BiznesRivoj” ham doimiy ravishda bu ishni qilib boradi.

SMM nimalarni bera oladi

1. Chegirmalar va yangi mahsulotlar haqida ma’lumot berish

Mavsumiy savdoni rag‘batlantirish, tezkor xabarchilar orqali maxsus takliflarni yuborish ... Bularning barchasi sizning mavjud mijozlaringiz uchun juda qadrlidir, chunki sevimli kompaniyangizdan arzon narxda mahsulot olish har doim yoqimli.

2. Qidiruv natijalarida paydo bo‘lishi.

Ijtimoiy tarmoqlar qidiruv tizimlari tomonidan rasmiy veb-sayt bilan bir xil tarzda indekslanadi. Agar foydalanuvchi sizning brendingiz nomini yozsa, u holda bosh sahifasiga qo‘shimcha ravishda ijtimoiy tarmoqlaringiz ham qidiruv natijalarida paydo bo‘ladi. Foydalanuvchi ularga obuna bo‘lib, sizga mos keladigan joyda sizni kuzatishi mumkin.

3. Maqsadli auditoriyani kengaytirish, brend xabardorligini oshirish.

Har qanday ijtimoiy guruhning yangi potensial mijozlari sizni ijtimoiy tarmoqlarda ko‘rishi mumkin. Bu sizning obunachilaringizning repostlari, guruhlarga reklama, maqsadli va turli nashrlarning yuqori qismlariga kirishlari bilan bog‘liq.

4. Nufuzni oshirish, iste’molchining nazarida istalgan tasvirni yaratish

Bunda siz chiroyli fotosuratlarni va yuqori sifatli videolarni nashr qilishingiz, ijobiy xaridorlarning sharhlari va mijozlarning fotosuratlarini baham ko‘rishgingiz, mukofotlar va yutuqlar haqida gaplashishingiz mumkin. Yoki hazil qilishingiz, yangiliklar lentalariga munosabat bildirishingiz va odamlarga yaqinroq bo‘lishingiz mumkin.

5. Negativ bilan ishlash

To‘g‘ri javob berish orqali mijozlarning shikoyatlari va salbiy tajribalari ijobiy holga aylanishi mumkin. Hatto sizga qarshi bo‘lgan mijoz ham sizning eng sodiq mijozingizga aylanishi hech gap emas.

6. Mahsulot va kompaniya haqida sharhlarni to‘plash

Ijtimoiy tarmoqlar fikr-mulohazalarni olishga yordam beradi, chunki odamlar muloqot qilish uchun bu yerga kelishadi. Foydalanuvchilar kompaniyaga baho berishlari va tavsiya qilishlari, o‘z fikrlarini sharhlar va shaxsiy xabarlarda bo‘lishishlari mumkin.

7. Umumiy maqsad guruhidagi do‘stona kompaniyalar bilan o‘zaro faoliyat marketingi

Siz bir-biringizning nashrlaringizni baham ko‘rishgingiz, qo‘shma tanlov va tadbirlarni tashkil qilishingiz mumkin.

8. Trendlar va raqobatchilarni kuzatish

Doimiy yangi narsalarni kuzatib borish uchun "raqobatchilaringizga" obuna bo‘lishga arziydi. Bu bilan yaxshi g‘oyalarni jalb qilish, tozalash va ishga tushirish mumkin.

9. Yangi xodimlarni qidirish

Sizning sodiq mijozingiz ishchiga aylanganda juda yaxshi. Ko‘pincha ish qidirish platformalaridan ko‘ra ijtimoiy tarmoqlarda xodimlarni topish osonroq. Axir, bu yerda sizning biznesingizga qiziqadigan, sizning qadriyatlaringiz bilan o‘rtoqlashadigan odamlar yig‘ilgan bo‘ladi.

10. Professionallik

Har bir o‘zini hurmat qilgan kompaniya albatta SMM'ga e’tibor qaratadi. Bu soha hatto yuqori tashkilotlar tomonidan ham yuritilmoqda.

SMM natijalarini qancha kutish kerak

Sferaga bog‘liq. Tovarlar/xizmatlarning ikkita asosiy turi mavjud:

cheklangan ta’minot yoki mavsumiy;yil davomida sotiladiganlar.

Birinchisiga konsert chiptalari, reklama liboslari, so‘nggi daqiqalardagi bitimlar, yangi yil arafasi va cheklangan vaqt oralig‘ida sotib olinishi mumkin bo‘lgan boshqa tovarlar yoki xizmatlar kiradi. Ikkinchi turga oziq-ovqat, maishiy texnika, ish yuritish materiallari va boshqalar kiradi. Cheklangan nashr mahsulotlarini hatto ijtimoiy tarmoqlarda ham birinchi ko‘rishdan boshlab sotish mumkin.

Ikkinchi turdagi mahsulotni tayyorlash qiyinroq. Sizning taklifingiz haqiqatan ham qiziq bo‘lsa ham, foydalanuvchi bir vaqtning o‘zida mahsulot yoki xizmatni sotib olishi dargumon.