Info

Bizning telegram kanalimiz

@info_dt
ortga
14buHXvRTBoZX_Chf4Yw59mzFk6Fnx9Git5HIf3rBZV8e6_1VCacGlgTwltVIHX8blroVSqtmrEII8QX0O3YeRfsSRvv-AlwWMkyRSoFspqM8C4H6mAGBFEztJ1QbKZbo0mxlAVKlxMjT4ho7mQ8Lw

Target reklama. Bu qanday ishlaydi u biznesingiz rivojida qanday yordam berishi mumkin?

May 5, 2025 - 19:18

Target reklama sotmaydi, mijozni qiziqtiradi! Uni o’z tarmog’iga tortadi, mijozga sizni unutishga imkon bermaydi. Unutganlar uchun esa mahsulot/xizmatlaringizni eslab qolishga yordam beradi.

Ushbu maqola biznes egalari, yangi targetologlar uchun, bozorini o’rganishga qiziquvchilar uchun ham foydali bo’ladi.

Xo’sh, target reklama nima?

Bu yerda 1000 ta aqlli so’zlarni yozish mumkin edi, ammo biz boshqa yo’ldan boramiz.

Endi hech kim hayotni yangi gadjetlar va INTERNETsiz tasavvur qila olmaydi! E’tibor bering-a, Internet hamma narsa haqida, shu jumladan siz haqingizda ham “HAMMA” narsani biladi! Sizni nima qiziqtiradi (Google-da so’rovlarni qidirish), qayerga borasiz (turli ijtimoiy tarmoqlar), nimadan foydalanasiz (onlayn do’konlar).Shu orqali sizning qiziqishlaringiz,qadriyatlaringiz haqida to’laqonli ma’lumotga ega.

Xo’sh, biz nima haqida gapirayotganimizni payqagandirsiz, masalan siz ish joyingizdan ta’tilga chiqishiz bilan qayerda dam olsam ekan deb o’ylayotgandursiz? Qo’lingizdagi telefoningiz orqali turli hil sayohat takliflari jamlangan qulay maskanni tanlaysiz. Sizning butun tasmangiz dunyoning istalgan nuqtasiga JUDA qulay narxda sayohatlarga to’la )

Bu - target reklama. Internetdagi reklama, u mahsulot yoki xizmatga qiziqishi yuqori bo’lgan auditoriya tomonidan ko’rinadigan tarzda tuzilgan.

Shuni tushunish kerakki, ideal sozlamada ham har bir “tomoshabin” hozir ko’rgan reklamaga mos kelishiga 100% kafolat yo’q!

Maqsadli reklama ko’plab platformalarda (ijtimoiy tarmoqlar, Google, Yandex va boshqalar)da o’rnatilishi mumkin. Saytni tanlashda uning xususiyatlarini hisobga olish kerak. Masalan, olx.uz arzon tovarlarni targ’ib qilish uchun juda mos keladi. Facebookda ko’plab biznes egalari bor, bu yerda siz loyihalaringizni yanada jiddiyroq targ’ib qilishingiz mumkin.

Target reklamaning afzalliklari

Keling, target reklama qanday kuchga ega ekanligini ko’rib chiqaylik):

Keng ko’lamli reklama kompaniyasi sozlamalari tufayli maqsadli auditoriyada aniq zarba;ishga tushirilgan reklama samaradorligini kuzatish va darhol strategiyani optimallashtirish qobiliyati;Katta qamrov, 7 yoshdan 70 yoshgacha odamlar internet bilan yurishadi va u bilan ishlashadi:O’z veb-saytingizga ega bo’lmasdan brendni targ’ib qilish qobiliyati.

Keling endi, kamchiliklar haqida gapiraylik

Menimcha, asosiy kamchiliklar:

Obunachilarning tez charchashi ya’ni (sozlamalar va kreativlarni yangilash, yetakchining narxini kuzatish, yangi tendentsiyalarni o’rganish kerak);Reklama uchun talablar, ko’pincha ular moderatsiyadan o’tmaydi va siz yangi narsalarni ixtiro qilishingiz kerak;Ba’zi bo’shliqlarni taqiqlash xavfi yuqori bo’lganligi sababli reklama qilish qiyin. Qiyin, lekin mumkin).

Agar siz biznes egasi bo’lsangiz

va mijozlarni doimiy qidirishdan charchagan bo’lsangiz, sizga maslahatim - o’z o’rningizni targ’ib qilish uchun ajoyib vositadan foydalanish. Buning uchun nima kerak? Javob oddiy - target bo’yicha mutaxassis!

Targetologning ishi quyidagilardan iborat:

Maqsadli auditoriya tahlili:

mahsulotingiz yoki xizmatingiz bilan qiziqadigan odamlarning ehtiyojlari, qadriyatlari, og’riqlari, qo’rquvlari va istaklarini aniqlashingiz kerak. Ideal mijozingizni tasvirlab bering. Shunga asoslanib, “kuchli” taklifni shakllantirish, eng samarali reklama kanallarini tanlash;

Raqobatchilar tahlili:Raqobatchilarning barcha kuchli va zaif tomonlarini ko’rish va tushunish,ulardan samarali foydalanish uchun;Rag’batlantirish strategiyasini ishlab chiqish;Reklama kampaniyalarini tashkil etish va ishga tushirish;Yetakchilarni arzon narxlarda jalb qilish uchun kampaniyalarni tahlil qilish va optimallashtirish;Hisobotlarni taqdim etishodatda google elektron jadvali ko’rinishida.

“Men target mutaxassisi bilan ishladim, lekin biz rozi bo’lmadik va ilovalar hattoki bo’sh edi

Hozirgi kunda, aksariyat target mutahassisi bilan ishlagan biznes egalari ulardan norozi kayfiyatda

Men qo’llaydigan usul:

Ish olib borishimning boshida men birinchi telefon qo’ng’irog’ida bir mijozdan shunday so’zlarni eshitdim. “Hm.. shunday biznesmen”, deb o’yladim men. Suhbatimiz boshida shunday xulosalar qildim. Va suhbat oxirida men bu mijoz bilan ishlamaslikka qaror qildim!

Buning sababini tushuntiraman: men har doim mijozlarga qo’ng’iroq qilishni taklif qilaman, ya’ni “ishlash uslubimiz” bir-birimizga mos keladimi yoki yo’qligini tushunish uchun. Ha, ha, targetologlar ham sizni tanlaydi))). Tan olaman, juda ko’p yoqimsiz nuanslar bor edi. Lekin, eng muhimi, uning o’rnini (biznesini) targ’ib qilish bo’yicha qilgan barcha takliflarim uchun “yo’q, qila olmayman, xohlamayman” degan gaplarni eshitganim meni xafa qildi. Ya’ni, mijoz sehrli tabletka qidirayotgan edi. Har bir narsa o’z-o’zidan ishlashi uchun, bu yerda shunday so’rovlar mavjud).

O’z biznesingizni targ’ib qilish barcha ishtirokchilar va birinchi navbatda sizning birgalikdagi ishingizdir. Shuning uchun ham umumiy maqsad uchun “jamul-jam” bo’ladigan va bir-biri bilan muloqot qiladigan yaxshi jamoaga ega bo’lish juda muhimdir.

Targetolog sizdan nimaga muhtoj:

Sizning joyingiz uchun to’liq to’ldirilgan qisqacha ma’lumot:

taklif qilingan savollarga qanchalik batafsil javob bersangiz, reklamani ishga tushirishning tayyorgarlik bosqichi tezroq o’tadi, ishchi havolalar paydo bo’ladi, taklif shakllanadi, reklama boshlanadi;

Foto va video materiallarni taqdim etish:

materiallar sifatli bo’lishi kerak. Agar targetologning fotosurat yoki video haqida maslahati bo’lsa, tinglang. Kontentni suratga olishga vaqt ajrating, ehtimol bu sizga millionlab pul olib keladi)

Qaysi ijodkor “targetolog” yaxshiroq ishlashini hech qachon aniq bilmaysiz. Bu vaqt va pul talab qiladi (sinov davri minimal byudjetlarda boshlanadi,);

Muvaffaqiyatga ishonch, ! Muvaffaqiyatga va jamoangizga ishonch:

o’zaro muloqot qilish, variantlarni, strategiyalarni muhokama qilish. Qo’mondon emas, rahbar bo’ling.

Albatta, siz reklama sozlamalarini o’zingiz aniqlashingiz mumkin, Internetda ushbu mavzu bo’yicha ko’plab maqolalar va hatto video darsliklar mavjud. LEKIN ..bu vaqt, vaqt esa pul degani. Va ularni qanday yo’q qilishni faqat siz hal qilasiz!

Va nihoyat aytaman:

Target reklama sotmaydi, mijozni qiziqtiradi! Uni o’z tarmog’iga tortadi, mijozga sizni unutishga imkon bermaydi. Unutganlar uchun esa mahsulot/xizmatlaringizni eslab qolishga yordam beradi.

manba vc.ru